Groot bereik Facebook adverteren

Het is algemeen bekend dat Facebook het aller grootste social media platforms ter wereld is. Facebook kan daarom een effectief marketingmiddel zijn voor marketeers.  Het aantal gebruikers van Facebook en de diverse segmentatiemethoden zorgt er samen voor dat een Facebook advertentie maken erg interessant is.

Wat meteen duidelijk wordt is dat je een groot publiek kunt bereiken. Dit klinkt natuurlijk erg aanlokkelijk, omdat hoe groter je doelgroep is, hoe meer klanten je kunt bereiken.  Maar het inspelen op zo een grote doelgroep is het belangrijkst. Dan moet je rekening houden met de relevantie. Des te relevanter het voor je bezoeker is, hoe groter de kans op een aankoop.

Wat wil je precies naar je doelgroep communiceren? Als je de centrale boodschap combineert met de relatie tot het gekozen advertentiedoel zorgt dit voor optimale resultaten. Een advertentie op Facebook bestaat negen van de tien keer uit een afbeelding en tekst. Het succes van een advertentie hangt sterk af van de gekozen afbeelding. Dit heet: eyecatcher.

Het is ook handig om meerdere afbeeldingen te gebruiken bij een advertentie. Hierdoor kan Facebook testen op verschillende varianten.  Kies afbeeldingen die relevant zijn voor je product, die de aandacht trekken, noem voor en nadelen op en eindig met een call-to-action.

Daarbij komt het ook goed van pas als je duidelijk weet wie je wit bereiken. Er zijn veel segmentatiemogelijkheden. Het is namelijk belangrijk om een relevante doelgroep voor je bedrijf te kiezen. Je advertentie wordt uitsluitend getoond aan de personen die door jou geselecteerde segmentatiecriteria voldoen. Een landingspagina maken is een sterk hulpmiddel voor adverteren.

About the Author

admin

No Comments

Leave a Reply

css.php