Do’s en dont’s van Influencer Marketing

De do’s en dont’s van Influencer Marketing
Denk goed na over uw aanpak van influencer marketing. Wees georganiseerd, stel een strategie op, plan, stel een budget samen, besteed tijd aan onderzoek. Wees geduldig en wees menselijk. Het gaat om mensen die met mensen praten, geen bedrijven die met bedrijven praten

Ontwikkel een schema:

  • Geeft de influencer de voorkeur aan maandelijkse/kwartaal/ tweejaarlijkse gesprekken of nieuwsbrieven?
  • Integreer met uw PR schema, product release schema, etc.
  • Verstuur e-mails namens belangrijke leidinggevenden. Plan reisschema’s voor de uitvoering en regel face-to-face vergaderingen

Wat invloedrijke marketing niet is
Dit is een goed moment om erop te wijzen dat Influencer marketing niet alleen gaat over het vinden van iemand met een publiek en het aanbieden van geld of exposure, zodat ze goede dingen over jou kunnen zeggen. Dat is waar virale beroemdheden voor zijn. Influencers zijn mensen die tijd hebben besteed aan het opbouwen van hun eigen merk en het cultiveren van hun publiek; ze zullen van nature beschermend zijn voor hun reputatie en de mensen die hen vertrouwen. Het zijn mensen die het geduld en de focus hadden om te slagen in social media, een organische volgeling in een tijd dat mensen als deze niet geïnteresseerd zijn in een snelle uitbetaling.

Influencer Marketing gaat ook niet over snelle uitbetalingen. Het is dezelfde langzame en stabiele aanpak als bij Social Media en Content Marketing, waar het bij uw campagne niet gaat om het direct verkopen van uw producten. Het gaat om het aantonen van uw autoriteit, geloofwaardigheid en leiderschap binnen uw branche. Het gaat erom synoniem te worden met wat u aanbiedt, zoals wanneer mensen zeggen dat ze naar Xerox gaan in plaats van een fotokopie maken.

Met Social Media Marketing is het een langzaam spel van het verwerven van het soort volgers die loyaal en betrokken zullen zijn. Het is verleidelijk om te denken dat de krachtenbundeling met een influencer een makkelijke manier is om de harten en geesten van haar volgelingen binnen te dringen. Zo eenvoudig is het echter niet. Want om jezelf te verbinden met influencers, moet je hun vertrouwen en respect verdienen.

Wat niet werkt in Influencer Marketing
Het veralgemenen van uw benadering van het vinden en gebruiken van verschillende influencers werkt niet. One size fits all influencers: pas uw aanpak aan op de specifieke influencer. Gewoon kijken naar de populariteit van de influencer. Invloed betekent niet alleen populariteit, vergeet niet dat het uw doel is om een specifieke actie van uw klanten te ontlokken. Om zeker te weten dat je de goede weg bewandeld, kun je informatie inwinnen bij een Influencer Marketing bureau. Zij kunnen je vaak specifiek vertellen waar je op moet letten en hebben vaak al de nodige kennis en ervaring in huis.

About the Author

admin

No Comments

Leave a Reply

css.php