Do’s en dont’s van Influencer Marketing

De do’s en dont’s van Influencer Marketing

Wanneer je je bedrijf of product op de markt wilt zetten moet je goed nadenken over jouw influencer marketing aanpak. Wees hierbij georganiseerd. Stel een strategie op en plan vooruit (dit werkt vaak het beste in samenwerking met een online marketing bureau met ervaring). Denk bijvoorbeeld na over hoeveel tijd je moet besteden aan onderzoek. Stel hiervoor een budget samen. En ten slotte: Wees geduldig en wees menselijk. Het gaat hier om mensen die met mensen praten, geen bedrijven die met bedrijven praten.

Naast influencer marketing moet er natuurlijk ook gekeken worden naar de SEO kant. Klik hier voor onze tip: zoekmachine optimalisatie bureau.

Ontwikkel een schema:

  • Geeft de influencer de voorkeur aan wekelijkse, maandelijkse of jaarlijkse berichten/nieuwsbrieven?
  • Integreer het met uw PR schema, product release schema, etc.
  • Verstuur e-mails namens belangrijke leidinggevenden.
  • Plan reisschema’s voor de uitvoering en regel face-to-face vergaderingen

Wat invloedrijke marketing niet is

Dit is een goed moment om erop te wijzen waar Influencer marketing niet over gaat. Ten eerste gaat het over meer dan het vinden van iemand met een publiek om ze vervolgens geld of exposure aan te bieden. Alleen maar zodat ze goede dingen over jou kunnen zeggen. In tegenstelling tot virale beroemdheden, die daar wel toe dienen. Ten tweede, Influencers zijn mensen die tijd hebben besteed aan het opbouwen van hun eigen merk. Hierbij hebben ze hun eigen publiek gecultiveerd. Daardoor zijn deze influencers van nature beschermend voor hun reputatie. En hun volgers vertrouwen daarop. Ten slotte, influencers zijn mensen die het geduld en de focus hadden om te slagen in de social media wereld. Het lijkt er op dat ze met hun organische volgers in deze tijd niet geïnteresseerd in een snelle uitbetaling.

Influencer Marketing gaat ook niet over snelle winst. Het is dezelfde langzame en stabiele aanpak als bij Social Media en Content Marketing. Bij deze campagnes gaat het niet om directe verkopen van je producten. Het gaat om het aantonen van je autoriteit, geloofwaardigheid en leiderschap binnen de branche. Het gaat erom synoniem te worden met wat je aanbiedt. Zoals wanneer mensen zeggen dat ze naar Xerox gaan in plaats van een fotokopie maken.

Social Media Marketing is een langzaam spel van het verwerven van volgers die loyaal en betrokken zullen zijn. Het is verleidelijk om te denken dat de krachtenbundeling met een influencer een makkelijke manier is om de harten en geesten van haar volgelingen binnen te dringen. Zo eenvoudig is het echter niet. Want om jezelf te verbinden met influencers, moet je hun vertrouwen en respect verdienen.

Wat niet werkt in Influencer Marketing

Het veralgemenen van je benadering voor het vinden en gebruiken van verschillende influencers werkt niet. De “One size fits all influencers” gedachte past niet: pas je aanpak aan op iedere specifieke influencer.

Gewoon kijken naar de populariteit van de influencer

Invloed betekent niet alleen populariteit. Daarom moet je niet vergeten dat het je doel is om een specifieke actie van je klanten te ontlokken. Om zeker te weten dat je de goede weg bewandeld, kun je informatie inwinnen bij een Influencer Marketing bureau. Zij kunnen je vaak specifiek vertellen waar je op moet letten en hebben vaak al de nodige kennis en ervaring in huis.

About the Author

admin

No Comments

Leave a Reply

css.php