De 5 belangrijke gewoontes van goede content creators

Als content creator is ‘weten’ niet genoeg. Er zijn velen die weten hoe ze iets moeten doen, maar doen het vaak niet. Het doen zorgt namelijk voor de onderscheid tussen content creators en goede content creators.  

Hier zijn 6 belangrijke gewoontes die goede contentmakers toepassen.

  1. Verplichtingen zijn een prioriteit.

Velen van ons hebben vaak een lange lijst met dingen die wij moeten doen. Een goede content creator weet dat er een verschil is tussen actief en productief zijn. Niet omdat je iets doet, betekent het dat er daarin voortgang komt of dat je überhaupt iets voor elkaar krijgt. Goede contentmakers stellen daarom hun toewijdingen voorop en hebben zij strenge grenzen waar zij zich aan houden om ervoor te zorgen dat zij de belangrijkste taken gedaan krijgen.

 

2.Hun focus is op één doel

Vaak wordt er gedacht, hoe meer je doet des te beter. Met contentmakers is dat andersom. Goede contentmakers focussen op één project of opdrachten als zij aan de slag gaan. Multitasken is dus een no go. Zo voorkom je slordigheidsfouten en kun je kwaliteit leveren.

 

  1. Goede content creators bewerkstelligen een workflow

Als je 8 uur achter je laptop zit en niets hebt bereikt, moet je jezelf kritisch afvragen hoe dat komt. Als je geen doelen stelt begin van jouw dag, en de dag alle vrijheid geeft zijn gang te gaan bereik je vaak niets. Zonder een concrete workflow kun je veel doen zonder productief te zijn. Om veel te kunnen bereiken in jouw dag, moet jij een doelbewuste workflow opstellen. Met andere woorden kiezen hoe je jouw dag indeelt en welke opdrachten in welke volgorde worden uitgevoerd.

 

  1. Zet een stapje extra

Goede contentmakers doen wat iedereen doet, plus ietsjes meer. Ze hebben vaak een oog voor detail en geven extra aandacht aan de kleine dingen. Door kleine stappen te nemen kun je grote verschillen maken.

 

  1. Consistent creëren

Goede contentmakers begrijpen dat consistent zijn belangrijk is. Of je voor een groot of klein bedrijf werkt, visueel of tekstuele content levert, het belangrijke is dat er een consistentie zit in wat er gedaan wordt. Zo zorg jij ervoor dat het verkeer naar jouw website (of dat van het bedrijf) toe, blijft komen.

About the Author

admin

No Comments

Leave a Reply

css.php