Hoger komen in Google. Hoe doe je dat?

Je hebt een mooie website laten bouwen, maar het aantal bezoekers wil nog niet echt toenemen. Wanneer je middels SEO werkzaamheden hoger wilt komen in Google, lees dan even verder. In dit artikel bekijken we de factoren die invloed uitoefenen op de posities die jij in Google hebt.

Het bouwen van een mooie website is het probleem niet. Het is een stuk lastiger om op de eerste posities van Google te komen. Tegenwoordig is er ontzettend veel concurrentie wat het lastig maakt om hoger te komen in Google. Je zult met meerdere factoren rekening moeten houden: denk aan de URL structuur, navigatie, meta titels & beschrijvingen, alt. Beschrijvingen afbeeldingen, content (tekst & beeld), zoekwoord dichtheid en interne links. Verder is het belangrijk dat je je aanmeldt voor zoekmachines, sitemap aanmelden bij Google en backlinks verzamelen.

Interne factoren die een rol spelen

Voordat je met SEO begint is het belangrijk om in je achterhoofd te houden dat SEO een langetermijnstrategie is. Je zult er ontzettend veel tijd in moeten gaan steken, voordat het een keer begint te werken. Het SEO proces kan worden opgedeeld in twee onderdelen, namelijk interne en externe factoren. De interne factoren kun je zelf invloed op uitoefenen. Allereerst is het belangrijk dat je weet op welke zoekwoorden je wilt ranken. Hier kom je achter door een zoekwoordenanalyse uit te voeren. 

Nadat je weet op welke zoekwoorden je wilt gaan ranken, kun je beginnen met het aanmaken van de pagina’s. Het is belangrijk dat het zoekwoord terug komt in de titels van de pagina, de URL, de meta titles & descriptions, alt afbeeldingen en dat je interne links plaatst. Deze factoren zijn in principe eenvoudig om in te vullen. Als je dit eenmaal gedaan hebt, kun je beginnen met de externe factoren.

Het is ontzettend belangrijk dat je de juiste content op je website hebt staan. Wanneer mensen jouw website bezoeken willen ze direct vinden waar ze naar op zoek zijn. Niet alleen tekst speelt hier een belangrijke rol in, maar ook afbeeldingen en andere soorten content. Daarnaast moet een website gebruiksvriendelijk zijn en is het belangrijk dat de mobiele weergave van jouw website in orde is.

Externe factoren die een rol spelen

Daarnaast zijn er een aantal externe factoren waar je een rekening mee moet houden. In dit geval kun je denken aan backlinks. Het is belangrijk dat je links van andere websites naar jouw website krijgt, zodat Google het gevoel krijgt dat je iets belangrijks te vertellen hebt. De eenvoudigste manier om backlinks te generen is door jezelf aan te melden bij zoekwoorden. Het is wel belangrijk dat je de ankors (de tekst waar je de link achter plaatst) afwisselt. Wanneer je constant dezelfde ankors gebruikt krijgt Google het vermoeden dat je aan het sjoemelen bent en dat is natuurlijk niet wat je wilt.

Bij de externe factoren kun je ook voor de natuurlijke manier van linkbuilden kiezen. In dit geval zal jouw content ontzettend goed moeten zijn. Het is belangrijk dat jouw content echt toegevoegde waarde biedt zodat bezoekers het automatisch gaan overnemen en delen met andere mensen.

Ook kun je ervoor kiezen om voor backlinks te betalen. In de meeste gevallen ben je dan wel meer geld kwijt en dit wordt eveneens niet echt gezien als een duurzame manier van linkbuilden. Alhoewel het nog steeds werkt, raden we jou aan om het aantal backlinks betaald / niet betaald in balans te houden. Tot slot kun je ervoor kiezen om met andere websites een link te ruilen.

Weet je niet goed hoe je het SEO gebeuren moet aanpakken en wil je graag hulp inschakelen? Neem dan eens een kijkje op SEO uitbesteden. Via deze website kun je veel nuttige informatie vinden en je kunt hier ook hulp inschakelen mocht dit nodig zijn.

About the Author

admin

No Comments

Leave a Reply

css.php