Het optimaliseren van jouw landingspagina’s. Hoe doe je dat?

Wie een beetje ervaring heeft met Google Adwords of SEO weet hoe belangrijk landingspagina’s zijn. Een landingspagina is een pagina waar de bezoeker op terecht komt via de zoekmachine. Op deze pagina probeer je een bepaalt doel te bereiken, zoals bijvoorbeeld conversie of dat de bezoeker zijn gegevens achter laat. Hieronder lees je meer informatie over het optimaliseren van de landingspagina’s.

Het doel van de landingspagina’s zal duidelijk moeten zijn. Wat wil je precies bereiken? Het is belangrijk dat je de doelstelling van de pagina’s in je achterhoofd houdt, zodat je de pagina’s nog efficiënter kunt inrichten. Daarnaast wil je natuurlijk de juiste informatie op het juiste moment aan de juiste mensen aanbieden – alleen dan kun je jouw doelstelling bereiken.

Waar gaat het vaak mis?

Het laatste wat je wilt is veel geld aan Google Adwords uitgeven zonder dat het de gewenste resultaten oplevert. Natuurlijk zal de gekozen doelgroep en zoekwoorden relevant moeten zijn aan elkaar. Wanneer je dit goed hebt ingesteld zal je zien dat je relevante bezoekers naar je website krijgt. Maar dan ben je er nog niet. Want als de landingspagina’s niet in orde zijn, zullen de meeste bezoekers jouw website per direct weer verlaten. De meeste Google Adwords hebben geen problemen met het verkrijgen van de juiste bezoekers. Ze weten vaak niet hoe ze deze bezoekers om kunnen zetten in conversie. 

Het conversiepercentage (aantal bezoekers dat iets koopt) hangt grotendeels af van hoe jouw landingspagina’s ingericht zijn. De landingspagina’s moeten er betrouwbaar uit zien, een goede verhouding hebben van tekst en afbeeldingen, de juiste titels hebben en ga zo nog maar even door. Het kan soms lastig te achterhalen zijn waarom een landingspagina niet of wel werkt.

Blijf dingen uitproberen

Bij het inrichten van de landingspagina’s zal je voornamelijk dingen moeten proberen. Het komt zelden voor dat mensen die met Google Adwords beginnen direct het optimale resultaat boeken. Je zult de statistieken in de gaten moeten houden en op basis van deze pagina de website moeten aanpassen. Verlaten mobiele telefoon gebruikers jouw website zonder een interactie? Dan kan het een goed idee zijn om de mobiele website aan te passen. 

Het gaat dus voornamelijk om dingen uitproberen. Je weet pas of iets werkt wanneer je het uitgeprobeerd hebt. Toch zal je jouw volle verstand moeten gebruiken, aangezien je van te voren wel kunt nagaan welke aanpassingen wel zullen werken en welke niet. Voordat je tijd en energie ergens insteekt is het belangrijk om bij jezelf na te gaan of het nog nut heeft. Je ziet veel websitebeheerders constant nieuwe dingen blijven proberen, hier veel tijd en geld insteken terwijl er eigenlijk weinig uit te halen valt.

Landingspagina’s laten ontwerpen

Wanneer je zelf weinig verstand en tijd hebt van het ontwerpen van landingspagina’s kun je ervoor kiezen om dit uit te besteden. Het fijne hieraan is dat je zeker weet dat het goed gebeurt. Er zijn Google Adwords specialisten die jou hierbij kunnen helpen. Het voordeel is dat deze mensen precies weten wat ze doen en met hun expertise en ervaring eerder zullen weten welke aanpassingen ze wel of niet moeten doorvoeren.

Ja, het uitbesteden van Google Adwords kost geld. Daarbij kost adverteren op Google ook nog eens geld. Je zult daarom goed moeten nagaan hoeveel potentie er in de producten zit die jij probeert te verkopen. Wanneer de markt groot is, is het vaak de moeite waard om google adwords uit te besteden. Maar wanneer er weinig te halen valt, is het wellicht een slimmer idee om het zelf te doen of helemaal niet met Google Adwords te beginnen. Breng een bezoek aan de Google Adwords University om erachter de komen of Adwords uitbesteden een optie voor jou is.

About the Author

admin

No Comments

Leave a Reply

css.php