Alles wat je als winkelier moet weten over visual merchandising

Misschien heb je als winkelier al wel eens gehoord van visual merchandising. Visual merchandising is het aantrekkelijk presenteren van het assortiment. Bovendien zorg je ervoor dat het winkelend publiek jouw winkel niet zomaar voorbij loopt, maar dat ze juist binnenstappen. Er zijn een heleboel manieren waarop je je winkel aantrekkelijker kunt maken. In deze blog bespreken we er een aantal!

Etalages

Etalages kunnen er zeer zeker voor zorgen dat mensen je winkel niet zomaar voorbij lopen. Etalages zijn dan ook een belangrijk onderdeel van visual merchandising. Je kunt zelf aan de slag gaan met je etalage, maar je kunt dit ook uitbesteden. Er wordt een ontwerp voor je gemaakt en dit ontwerp wordt netjes uitgewerkt. Hierbij kun je denken aan het bekleden van podia, het gebruiken van raamstickers en LED verlichting. Hiermee trek je zeker de aandacht van het publiek!

Inrichting van de winkel

Ook in je winkel zijn er een groot aantal mogelijkheden om je assortiment aantrekkelijk te presenteren aan de klant. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan vloerdisplays of vloerreclame. In vloerdisplays wordt je assortiment getoond of ze presenteren je merk. Zo kun je bijvoorbeeld een schoen presenteren op een vloerdisplay, of een aantal mooie zonnebrillen. Vloerdisplays kunnen worden gemaakt van kunststof, karton of hout. Het is maar net wat het beste bij je bedrijf past! Ook op vloerreclame wordt je merk gepresenteerd. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een deurmat met je logo erop, of voor vloerstickers. Het voordeel van vloerstickers is dat je deze makkelijk kunt plakken en ook weer makkelijk kunt verwijderen. Deze zijn dus ideaal voor kortlopende acties. Ook brand image displays en counter displays maken je winkel net wat aantrekkelijker. Hier kun je enkel het merk op weergeven, maar je kunt hier ook je product op presenteren. Horloges en zonnebrillen lenen zich hier bijvoorbeeld erg goed voor.

Buiten de winkel

Buiten je winkel kun je ook gebruik maken van visual merchandising. Zet bijvoorbeeld een paar mooie vlaggen buiten met je logo of hang een banner op. Als je kiest voor goede kwaliteit vlaggen of banners, zijn deze heel UV- en weersbestendig. Zo kun je jaren plezier hebben van deze investering!

Tasjes voor de klant

Ook kun je tasjes laten drukken met je merk erop. Het grote voordeel van deze tasjes is dat je merk zich ook buiten de winkel verspreidt. Je kunt papieren tassen helemaal samenstellen zoals je dat zelf wil. De bedrukking, de handgrepen en het formaat zijn allemaal aanpasbaar. Zo kun je ze helemaal samenstellen hoe dit het beste past bij je merk!

About the Author

admin

No Comments

Leave a Reply

css.php